پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام آرام گرفت

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 73

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1139
باردید دیروز : 3176
بازدید هفته : 1139
بازدید ماه : 15877
بازدید سال : 95005
بازدید کلی : 419703
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : سه شنبه 21 دی 1395
نظرات
نماز رهبر انقلاب بر پیکر مرحوم هاشمی ‌رفسنجانی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز بر پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه تهران نماز خواندند. رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولان و شخصیت‌های لشکری و کشوری هم در این مراسم حضور داشتند.آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد امام آرام گرفت












تشییع پیکر آیت الله با حضور عظیم مردم
مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. پیکررئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به سمت میدان راه‌آهن تشییع شد و بعد از برگزاری مراسم تشییع، پیکر ایشان به مرقد امام خمینی (ره) منتقل و در جوار مرقد امام راحل دفن شد.مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه - ٢٢ دی ماه ٩٥- از ساعت 9:30 تا 12در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد امام آرام گرفت







آخرین آرزوی هاشمی از زبان وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای خدمت به مردم، هیچ تفاوتی بین روز آغاز و پایانی عمرشان وجود نداشت.دکتر سید حسن هاشمی افزود: ایشان تا آخرین لحظه عمرشان در مسیری حرکت کردند که آرزوی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بود و برای خدمت به مردم، هیچ تفاوتی بین روز آغاز و پایانی عمرشان وجود نداشت. وی که در آخرین روز حیات آیت الله هاشمی همراه وی بود، تصریح کرد: چند ساعت قبل از فوت آیت الله با ایشان جلسه داشتم. در آن جلسه گفتند، آرزوی‌شان ساختن کشور، آرامش مردم، پیشگیری از دو قطبی شدن و تنازعاتی است که همیشه برای استقلال و پیشرفت یک کشور چون سمی مهلک عمل می‌کند.اینها سخنان فردی بود که در دشمن شناسی نمره فوق‌العاده‌ای داشت و از همان منظر، نگران بود که خناسان و دشمنان، دستاوردهای انقلاب را که هزینه‌های بسیار زیادی برای آن پرداخت شده، از بین ببرند. بنابراین بهترین راه را حفظ وحدت، توکل به خدا و تبعیت از مقام معظم رهبری می‌دانستند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد امام آرام گرفت

 

 









پخش زنده تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از شبکه های خارجی
شبکه های تلویزیونی غربی همچون سی ان ان، بی بی سی،الجزیره، فرانس 24 و یورونیوز از نخستین ساعت آغاز مراسم تشییع پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، بخش هایی از این مراسم را پخش زنده کردند.شبکه تلویزیونی یورونیوز پیش از شروع خبر بامدادی خود در ساعت 9 صبح به وقت تهران، اقدام به پخش زنده آغاز این مراسم کرد.فرانس 24 ضمن پخش این تصاویر بطور مختصر به سابقه دوران انقلاب وی و همچنین دوران جنگ ایران و عراق و برنامه هسته ای ایران اشاره کرد. این شبکه تلویزیونی فرانسوی اضافه کرد: امروز سه شنبه دهها هزار نفر در دانشگاه تهران برای برگزاری این مراسم گردهم آمده اند و قرار است رهبر عالی ایران بر پیکر هاشمی رفسنجانی نماز بخواند و سپس در کنار روح الله خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب 1979 ایران به خاک سپرده شود. شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز در زیر نویس خبر فوری خود اعلام کرد: مردم زیادی برای تشییع پیکر (آیت الله) هاشمی رفسنجانی سیاستمدار اعتدالگرا در مراسم حاضر شده اند.شبکه تلویزیونی بی بی سی جهانی (انگلیسی) نیز در گزارشی از حضور پرشمار مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد. شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان نیز مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضور پرشکوه مردم و مسئولان را بصورت زنده پخش کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد امام آرام گرفت


تعداد بازدید از این مطلب: 285
موضوعات مرتبط: مذهبی , خبرها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود